Beiträge: 14.754
Themen: 372
Likes erhalten: 445 in 351 Posts
Likes gegeben: 958
Registriert seit: 05.03.2007
Heute wurde das Bild aus dem Gewinnspiel enthüllt und das gibt es gleich in mehreren Größen für den Desktop:
https://www.flickr.com/photos/tombraider...7253685608
Beiträge: 13.022
Themen: 249
Likes erhalten: 652 in 529 Posts
Likes gegeben: 230
Registriert seit: 06.12.2006
Was ist denn das?
Machete?
Schwert?
Artefakt (mit einem Warn-Aufkleber drauf)?
Improvisiertes Dingsda?
Bin mal gespannt.
Beiträge: 2.306
Themen: 61
Likes erhalten: 131 in 108 Posts
Likes gegeben: 95
Registriert seit: 11.11.2006
Spielt zur Zeit: Divinity Original Sin II
Ich vermute am ehesten Machete. Passt zum Dschungel und dem obligatorischen Gemetzel gegen die nächste Privatarmee.
"Unser Leben wird durch Möglichkeiten bestimmt. Auch durch die, die wir versäumen."
Mein (gaming)-Blog
Beiträge: 13.022
Themen: 249
Likes erhalten: 652 in 529 Posts
Likes gegeben: 230
Registriert seit: 06.12.2006
Zitat:und dem obligatorischen Gemetzel gegen die nächste Privatarmee. 
Die natürlich alle wieder a) männlich und b) fanatisch religiös sein werden.
Beiträge: 946
Themen: 3
Likes erhalten: 8 in 7 Posts
Likes gegeben: 2
Registriert seit: 07.12.2013
Ganz wie im wahren Leben eben!
Beiträge: 13.022
Themen: 249
Likes erhalten: 652 in 529 Posts
Likes gegeben: 230
Registriert seit: 06.12.2006
Vielleicht haben die auch einfach Schiss, dass sie sich bei weiblichen Gegnern Vorwürfe anhören müssen.
Wegen Gewalt gegen Frauen und so. Dann ist es natürlich besser, die zarten Frauen vom Kampfgeschehen auszuschließen.
Aber interessant finde ich, dass bei Tomb Raider die Drahtzieher der Bösen oft auch Frauen sind.
Und abgesehen von Himiko alle....blond.
Beiträge: 946
Themen: 3
Likes erhalten: 8 in 7 Posts
Likes gegeben: 2
Registriert seit: 07.12.2013
Dabei sind Himiko und die anderen, wie ich in meiner Bachelorarbeit feststellte, auch keine starken weiblichen Charaktäre. In meiner Bachelorarbeit schrieb ich auch etwas dazu im 6. Kapitel,
Secondary Female Characters in Tomb Raider...
Inhalt anzeigen
Spoiler6.1 Pretty Fiends: Wicked Witches
As stated above, both stereotypes and gender role expectations act like selfperpetuating
entities. They continue to exist by being applied and repeated.
Alfermann explains that gender role expectations are aquired through models
that present gender roles, and adduces fairy tales as an example of how media
present these models (24 et seqq.). The Tomb Raider series has included a
model well known from fairy tales quite often, namely the wicked witch.
The wicked witch as an antagonistic female character, who harnesses
magic power through a mystical item is, not unlike an Amazon, constructed as
an overly powerful opponent to be reckoned with only to emphasise the
protagonist’s heroism that arises by defeating her. Female antagonists in the
game series at hand have frequently been styled after this archetypical
character. Those beautiful, blonde versions of the witch archetype gain their
magic powers through ancient artefacts: In TR1, TRA and TRU, Natla as the
main antagonist would use an artefact called the Scion and a contraption from
Nordic mythology to achieve world domination. In TR3, the staff of Sophia Lee
would be used as a weapon shooting bolts of lightning at Lara. Another wicked
witch character was used in TRL and TRU, where Amanda could unleash a
demonic creature from her pendant, or draw telekinetic power from it.
Even the otherwise gender-progressed RotTR features a slightly moderated
version of the wicked witch cliché in the form of Lara's evil would-be stepmother
Ana, who intends to use a lamp-like relic containing an unknown enitity to
become immortal, yet has superior power during the game only due to the army
she has at her disposal. As another deviation from the norm, TR2013 rendered
an overly powerful female character into the corresponding magical object itself:
The main antagonist, Matthias fills the role of a high priest, using the objectified
human shell of Queen Himiko as some sort of magical soul emitter in a
resurrection ritual. This is an extreme border case, however, because the
wicked witch is literally objectified and reduced into a magical light bulb.
Powerful women are repeatedly represented as wicked witches in the Tomb
Raider video game series. They are not powerful on their own, but have to
resort to unfair tricks, i.e. magic or the promise thereof, to be taken seriously as
opponents. Seeing as Lara Croft herself bares such an empowering message, it
seems paradoxical that her female nemeses are constructed in a way that
reinforces the idea of women as an essentially impotent gender, i.e. incapable
of gaining relevance by being strong, or smart, or resourceful, but having to rely
on outward sources of power instead.