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Erstes "TRLE Object Challenge" Ideen und Vorbereitungen
#1

[____TR OBJECT

CHALLENGE___]
Ideen und Vorbereitungen:
Was ist das?

Die TRLE Object Challenge ist ein neuer Wettbewerb wo Objektbauer teilnehmen können und eventuell auch was gewinnen können.
Die Objekte (zumindest dieses Jahr) werden soweit wie möglich ins nächste BtB eingebaut (sofern sie auch passen und Nadine einstimmt).
Es wird auch Preise geben die zu gewinnen sind. Mehr dazu wird später verraten.
Der Wettbewerb ist in Kategorien eingeteilt. Die Objekttypen die gebaut werden gehen in verschieden Kategorien, abhängig von dessen Slot.
Deshalb gibt es was fuer jedermann, ob Anfänger oder Profi,da manche Objekttypen schwerer zu bauen sind als andere (zb. Statics sind viel leichter zu bauen als Gegner)
Für jeden ersten der Kategorien gibt es Preise ( wenn es viele Teilnehmer sind, dann wird es wohl Preise für die besten 2 oder 3 jeder Kategorie geben)
In dieser Weise bereichern wir unsere Community und erleichtern auch eventuell die Arbeit für das nächste BtB Paket!

Was kann ich dann tun?

1. Bist du ein TRLE Fanatiker und hast ein kritisches Auge? Dann wird Jury Mitglied im Wettbewerb!
Dein Ziel ist es ALLE eingehenden Objekte kritisch zu bewerten und zusammen mit den anderen 4 Jury Mtiglieder (ich inbehalten)
wird dann eine Gesamtwertung dem Objekt gegeben!
2. Du willst nicht wie Dieter Bohlen enden? Du hast ein paar tolle Ideen und magst eventuell coole Designs beisteuern?
Dann hilf uns mit dem Layout des Wettbewerbs! Wir verfeinern die Regeln des Wettbewerbs immer weiter so dass wir die perfekte
Mischung am Ende haben!
Wir werden natürlich auch ein paar tolle Banner, Wallpaper und Avatare brauchen, die im Rahmen des Wettbewerbs gemacht werden.
Wenn du designen magst und du Photoshop und XNALara gut benutzen kannst dann meld dich.
3. Du möchtest was zu den Preisen beisteuern? Es ist herzlich willkommen falls jemand was beisteuern will, aber wir zwingen niemanden.
Es muss aber nicht unbedingt wass fassbares sein; ein Bild, ein Lied, oder ein Level zum Beispiel wären perfekt!

Wann,wie, wo?

Der Wettbewerb wird Mitte/Ende Januar nächsten Jahres stattfinden, nachdem Weihnachten abgelkungen ist.
Er wird auf TRLE.net gehalten, wobei ich auch auf tombraiderforums.com und auch auf trforge.net Teilnehmer bzw. Objekte einnehmen werde.
Ich habe mit Michael Prager geredet und er findet die Idee "wirklich toll". Er hat auch versprochen bei Square Enix nachzufragen ob sie ein paar Preise beisteuern könnten.
Unten hast du noch das Bewertungsformular der Jury falls es dich interressiert. Tut mir Leid dass es nur in Englisch ist.
Ich hoffe auf eine gute Zusammenarbeit!
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#2


Jury: Laras Boyfriend,[FREE],[FREE],[FREE],[FREE],

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Categories:


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Statics: Each object which is in a static slot.
Not more than two objects for each entry allowed.
If so, both objects need to be used together.
It's not allowed to put 2 standalone objects into
the competition.
The object(s) need to have also Static lighting,
and not moveable lighting.

Rating:

Texture quality: 30% (general texture quality and fitting,texture placement,shining)
Mesh quality: 30% (level detail of the mesh,the higher the vertices/polygon number,the better)
Lighting: 5% (vertices lighting applied in Strpix)
Useability: 10% (useability regarding the quality level,object dimensions,form and similar)
Originality: 20% (how much of the resources used for the object were done by the builder?)
Idea: 5% (is the object based by someone or somewhere else or not?)

_________________________________________________________________________________________________

Weapons: The allowed slots are PISTOLS,REVOLVER,UZIS,SHOTGUN,CROSSBOW,GRENADEGUN
and all other items related to one of the specific weapons,
including the lasersight(only for revolver and Crossbow).
All related objects to the chosen weapon needs to be included.

Rating:
Texture quality: 30% (general texture quality and fitting,texture placement,shining)
Mesh quality: 20% (level detail of the mesh,the higher the vertices/polygon number,the better)
Functions: 20% (technical side of the object, how good does it work, any bugs?)
Originality: 15% (how much of the resources used for the object were done by the builder?)
Idea: 5% (is the object based by someone or somewhere else or not?)
Sounds: 5% (are the sounds fitting to the weapon?is the volume/pitch too loud/too low?)
Animations: 5% (are the animations changed? are they smooth and realistic?)

Remarks: Technical TRNG scripts regarding the behaviour of the weapon, are allowed in this category
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Items: The allowed slots are PUZZLE_ITEM, QUEST_ITEM, PICKUP_ITEM, KEY_ITEM, FLARES_INV_ITEM,
BIG_MEDIPACK_ITEM, SMALL_MEDIPACK_ITEM. The object needs to be in only one of these slots and no other related object can be included. Even in the case of a PUZZLE_ITEM, a PUZZLE_HOLE is not allowed. (Exception: FLARES_ITEM at FLARES_INV_ITEM and combination items with maximum 2 pieces).

Rating:

Texture quality: 35% (general texture quality and fitting,texture placement,shining)
Mesh quality: 30% (level detail of the mesh,the higher the vertices/polygon number,the better)
Useability: 10% (useability regarding the quality level,object dimensions,form and similar)
Originality: 20% (how much of the resources used for the object were done by the builder?)
Idea: 15% (is the object based by someone or somewhere else or not?)

Remark: A TRNG script can be included for the customization of the flares
___________________________________________________________________________________________________

Animatings & Traps: All objects allowed which are in the ANIMATING slots or any trap slot
The object needs to be included in a single slot and it needs to have at least 1
animation and it can have also more than 1 mesh inside the same slot.

Rating: (Animatings)

Texture quality: 25% (general texture quality and fitting,texture placement,shining)
Mesh quality: 25% (level detail of the mesh,the higher the vertices/polygon number,the better)
Useability: 15% (useability regarding the quality level,object dimensions,form and similar)
Originality: 20% (how much of the resources used for the object were done by the builder?)
Idea: 15% (is the object based by someone or somewhere else or not?)
Animations: 15% (are the animations fitting,smooth and positioned correctly?)

Rating: (Traps)

Texture quality: 20% (general texture quality and fitting,texture placement,shining)
Mesh quality: 20% (level detail of the mesh,the higher the vertices/polygon number,the better)
Functions: 25% (is the trap working properly and without any bugs?)
Useability: 10% (useability regarding the quality level,object dimensions,form and similar)
Originality: 15% (how much of the resources used for the object were done by the builder?)
Idea: 10% (is the object based by someone or somewhere else or not?)
Animations: 10% (are the animations fitting,smooth and positioned correctly?)


Remark: TRNG scripts can be used here only for technical reasons.

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Enemies & Friends: Objects which are in any enemy or friend slot.Only one object in one slot is allowed
(exception: Meshswaps for some enemies or friends).

Rating:

Texture quality: 20% (general texture quality and fitting,texture placement,shining)
Mesh quality: 20% (level detail of the mesh,the higher the vertices/polygon number,the better)
Functions: 15% (is the enemy/friend working correctly,does he act wierd in some situations)
Useability: 10% (useability regarding the quality level,object dimensions,form and similar)
Originality: 15% (how much of the resources used for the object were done by the builder?)
Idea: 5% (is the object based by someone or somewhere else or not?)
Animations: 15% (are the animations fitting,smooth and positioned correctly?)

Remark: TRNG script commands for enemy customization are allowed.

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Extra points: Extra points are awarded for Objects which fit to the theme of the upcoming BtB ( in this case Northern Legends)
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#3

Reserviert
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#4

Finde die Idee auch klasse und bin schon gespannt, was dabei alles zusammenkommen wird. Thumb up

[Bild: achmet.png] Achmet!!!
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